Μετα την παρακολούθηση της ταινίας “Η ζωή είναι ωραία” του Μπενίνι, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν και απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο εμβαθύνοντας στα μηνύματα της ταινίας που προβλήθηκε στα πλαίσια της ημέρας μνήμης του Ολοκαυτώματος.Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων κατανόησαν πως η ταινία διηγείται την ιστορία ενός βιβλιοπώλη ιταλικής -εβραϊκής καταγωγής,του Γκουίντο,την περίοδο της γερμανικής κατοχής. Οι μαθητές διχάστηκαν λίγο στην κύρια θεματική της ταινίας απαντώντας πώς η ταινία θίγει την προσπάθεια επιβίωσης κατά την διάρκεια του πολέμου (40,6%) ενώ οι υπόλοιποι εστίασαν στην αγάπη για την οικογένεια (59,4%). Όλοι συμφώνησαν πως ο ήρωας προκειμένου να αναδείξει την μεγαλειότητα της ζωής και της ομορφιάς που βρίσκεται μέσα της παρουσιάζει τη ζωή σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης προσπαθώντας να καταδείξει τι τράβηξαν οι Εβραίοι στα χέρια των Γερμανών μέσω μιας φαρσοκωμωδίας, προκειμένου να αναδείξει τελικά το μεγαλείο της ανθρώπινης θέλησης για ζωή αλλά και τη δύναμη της ανθρώπινης ψυχής ενός πατέρα που δε λυγίζει αλλά ελπίζει, προσπαθώντας να προστατεύσει την οικογένεια του. Πολλοί ταυτόχρονα συμφώνησαν πως η μουσική εντείνει τη δραματική ατμόσφαιρα και προσδίδει ένταση και αγωνία στο θεατή. Καταλήγοντας όλοι οι ερωτηθέντες σημείωσαν ότι η ζωή είναι ωραία και για αυτό το λόγο αξίζει κανείς να ζει κι αν είναι δύσκολο αρκεί να έχει την θέληση να αλλάξει την πορεία των δύσκολων καταστάσεων χωρίς να πτοείται μέσα από την πίστη και τη δημιουργική φαντασία…… La vita e bella

Τι μας δίδαξε η ταινία “Η ζωή είναι ωραία” – Μαθητική έρευνα και συμπεράσματα”