Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία το σχολείο μας και οι μαθητές των τμημάτων Β2 και Γ4 ένωσαν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.
Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης Oι δραστηριότητες έχουν επιλεγεί με σκοπό οι μαθητές:
-να συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους να κάνουν πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο,
-να προβληματιστούν,
-να συζητήσουν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωήκαι
-να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία προς τα άτομα με αναπηρία
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν και να ψηλαφίσουν βιβλία και έγγραφα γραμμένα στη γραφή Braille , να γράψουν το όνομα και το επίθετό τους στη γραφή τυφλών ανακαλύπτοντας τις δυσκολίες στην επικοινωνία. Στη συνέχεια οι μαθητές χρησιμοποιώντας τη νοηματική γλώσσα προσπάθησαν να διατυπώσουν συναισθήματα και πΜε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία το σχολείο μας και οι μαθητές των τμημάτων Β2 και Γ4 ένωσαν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού. Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης Oι δραστηριότητες έχουν επιλεγεί με σκοπό οι μαθητές:
§ να συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους να κάνουν πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο,
§ να προβληματιστούν,
§ να συζητήσουν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή
§ και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία προς τα άτομα με αναπηρία
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν και να ψηλαφίσουν βιβλία και έγγραφα γραμμένα στη γραφή Braille , να γράψουν το όνομα και το επίθετό τους στη γραφή τυφλών ανακαλύπτοντας τις δυσκολίες στην επικοινωνία. Στη συνέχεια οι μαθητές χρησιμοποιώντας τη νοηματική γλώσσα προσπάθησαν να διατυπώσουν συναισθήματα και προτάσεις ενώ οι συμμαθητές τους προσπάθησαν να τις καταλάβουν και να τις αποδώσουν με λόγια. Μέσα από δράσεις και συζητήσεις τα παιδιά συνειδητοποίησαν τις δυσκολίες αλλά και πρότειναν τρόπους για να επιτευχθεί η ομαλή ένταξη και συμπερίληψη των συμμαθητών τους έμπρακτα σε ένα σχολείο που θα είναι και θέλουμε να είναι ανοικτό σε όλους. Η δράση ολοκληρώθηκε με την απόδοση στη νοηματική ελληνική γλώσσα και την απόδοση του τραγουδιού «Να αγαπάς» του Παντελή Θαλασσινού και οι μαθητές δημιούργησαν κολάζ και ζωγραφιές με μηνύματα που μας συγκίνησαν όλους.
«Μην περιμένεις τα πράγματα να γίνουν καλύτερα, ευκολότερα, απλούστερα. Η ζωή θα είναι πάντα περίπλοκη. Μάθε να είσαι ευτυχισμένος στο παρόν. Διαφορετικά, θα σου τελειώσει ο χρόνος.»